The New York Times’ latest Hillary bashing is more baseless than usual 

The New York Times is currently leading with a story about how the Clinton Foundation funds a number of health programs in Rwanda.  It acknowledges repeatedly that these are excellent programs that have enjoyed considerable success in terms of improving health conditions, extending life expectancy and saving lives.  Of course, successful, non-corrupt aid programs don’t make page one of the Times – it only made the grade because it contains a hint of…actually, I can’t put my finger on it.  It's an attempted attack on Hillary thwarted by the facts,

What exactly is the wrongdoing alleged here?  

Is it that Bill Clinton’s Foundation ran a range of successful health programs while Hillary was Secretary of State?  Or is it that the government of Rwanda has its critics, and Foundations like Clinton’s should steer clear of any country unless it has the unqualified support of every diplomat, politician and NGO on planet earth? If they are contending the latter, then no foundation would invest in any programs, anywhere. 

Have they uncovered any corruption, or even pedestrian examples of ineffective aid?  Nope.

Have they presented a scintilla of evidence that the Clinton Foundation unethically lobbied the State Department? Nope. 

Have they shown that the Clinton Foundation’s role in these programs improperly influenced U.S. policy vis a vis Rwanda? Nope.

In fact, I’m struggling to frame a question to which the answer might be “yes”, unless it is this: will the New York Times run any half-baked bullshit if it has the potential to damage Hillary?  

One glaring problem with the story.  Belgian academic, Filip Reyntjens, is many things but he is not "an authority on post-genocide Rwanda”. Reyntjens is the go-to guy for any journalist looking for a nasty quote about Paul Kagame and his government. There is a reason for this: he is actually an expert on the subject of pre-genocide Rwanda, and he hasn’t set foot in the country since 1994.  Reyntjens is an advocate of Burundi-style ethnicity-based politics – hasn’t that worked out well? – and acted as an adviser to the Hutu Power regime of Juvenal Habyarimana. The fact news outlets still use Reyntjens as an expert on Rwanda – let alone on “post-genocide Rwanda” in particular – is a sick joke.